Saturday 19 February 2011

Kami maSeh diSiNi

Assalamualaikum...
Ahlan wa sahlan ya marhaban bikum..

Wah, lame rase nyer da x update blog nie dinamis nie. Erm mesti anda tertanya-tanya masih wujud kah Dinamis UiTM nie. Ha!! ape2 pun kami disini masih lagi aktif sebagai salah satu kelab islamik di UiTM Segamat nie.

Baru2 nie Kelab Dinamis telah mengadakan AGM Dinamis pada 25 Jan 2011 yang lepas bertempat di SL 004. Pada malam tersebut Kelab Dinamis telah mendapat sambutan hangat dari student2 UiTM dengan pendaftaran ahli2 baru Dinamis yang melebihi 40 orang ahli. Ini telah manaikkan semula semangat exco2 Dinamis yang merasakan kelab ini kian berkubur dibawah kepimpinan mereka. Ah tidak sama sekali, sesungguhnya ia tidak mematahkan semangat kami & kami akan bangkit untuk menaikkan semula nama Kelab Dinamis sebagai salah satu kelab kerohanian terunggul di UiTM Segamat.

Pada semesta ini Kelab Dinamis telah merancang beberapa aktiviti bagi memperkenalkan semula Kelab ini kepada student2 di UiTM Segamat nie. Antara aktiviti yang telah kami rancang ialah Kem Belia Addin, Sesi soal jawab agama bersama ustazah, Mitex dan jualan makanan dari kolej ke kolej. Tetapi kami hanya merancang hanya Allah yang menentukan berjaya atau tidak apa yang rancangkan ini. Kami juga telah membuat beberapa pemilihan ahli-ahli baru bagi menjadi pelapis kami dimasa akan datang.

Walau bagaimanapun sejak beberapa semesta kebelakangn ini, kami byk menerima maklum balas dari warga UiTM. Antara soalan yang diajukan kepada kami ialah:-

'Kelab Dinamis nie kelab aper erk?'
'Dinamis ni kelab wanita di UiTM yer?'
'Kelab Dinamis ini baru ditubuhkan ker?'

Hai bermacam-macam perasaan yang kami rasai pada masa tersebut.
Sebenar Kelab Dinamis ini merupakan sebuah Kelab yang berunsurkan kerohaniaan. Perkataan Dinamis lahir dari gabungan 'Dinamika Mahasiswa Islam'. Kelab kami ingin menjadikan islam sebagai asas hidup pelajar2 UiTM. Kelab ini juga telah lama ditubuhkan dan pernah menjadi kelab yang paling banyak mendapat sambutan dari pelajar2 UiTM pada masa tersebut. Kami pernah menganjurkan program Malam alunan nasyid bersama kump Nowseeheart, senior2 UiTM mesti ingat kot. Kelab ini juga bukanlah kelab gabungan pelajar2 perempuan sahaja. Dinamis juga mempunyai wakil pelajar lelaki dalam organisasi tertinggi kelab ini. Seperti yang anda maklum Presiden kelab kami juga adalah lelaki yer.

Baiklah sampai disini sajer coretan sayer pada kali ini. Jgn lupe sertai aktiviti yang kami anjurkan.Moga berjumpa lagi, maa salamah.
Jgn lupe renung2kan aper yg coretkan pada hari ini dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment